Blog

Nezaboravno putovanje pobjednice igre “Nesbo te vodi u Oslo”

U drugom izvlačenju velike Fokusove nagradne igre “Nesbø te vodi u Oslo” glavnu nagradu – putovanje u Oslo “Tragovima Harryja Holea” – osvojila je Nikolina Dragić iz Zagreba. Evo kako se provela u Norveškoj.

Moje nezaboravno putovanje u Norvešku počelo je telefonskim pozivom da sam izvučena u nagradnoj igri “Nesbø te vodi u Oslo”. Moja reakcija bila je kao u američkim filmovima – šok i nevjerica. Sama pomisao na to da sam osvojila putovanje u Norvešku bilo je golemo iznenađenje i činilo se nestvarnim, pogotovo kada si student. Zapravo, kad bolje razmislim, uzbuđenost i nestrpljivost došle su više do izražaja u ranim jutarnjim satima prije polaska na aerodrom, s tim da noć prije nisam pretjerano spavala. Mislim, tko i bi kada se sprema poći na ovakav put?

Čim smo prošli sve točke na aerodromu i smjestili se u avion i kad sam sjela, osjetila sam leptiriće u trbuhu jer mi je bilo prvi put voziti se avionom.

Let do Frankfurta bio je kratak, a tamo smo presjeli za naše odredište – Oslo. Još u zraku, dok je avion slijetao, mogli smo vidjeti blage obrise grada i bijeli snježni pokrivač, onakav kakav možete očekivati u skandinavskim zemljama, a koji je gradu dao još veći šarm i bajkoviti izgled. Izlaskom iz aviona odmah smo krenuli prema vlaku koji će nas odvesti u sam centar grada, gdje je hotel. Nakon kratke vožnje, izlaskom iz metroa odmah se osjetila drugačija atmosfera i energija ljudi i samoga grada. Dok smo pješačili do hotela, mogli smo vidjeti neke od poznatih znamenitosti koje smo odlučili kasnije malo bolje istražiti. Smjestili smo se u sobu, gdje smo se do večere odlučili malo odmoriti.

Večera i doručak, odnosno sama hrana, bila je definitivno među boljom, ako ne i najboljom koju sam imala priliku jesti u inozemstvu, a za svakog se uvijek našlo što je volio. Nakon večere odlučili smo se za večernju šetnju po užem centru grada. Najpoznatije znamenitosti koje smo vidjeli su Kraljevska palača, gdje živi kraljevska obitelj, parlament, narodno kazalište, gradska vijećnica, gdje se svake godine održava dodjela Nobelove nagrada za mir. Prošetali smo i cijelim Karl Johans gateom, njihovom najpoznatijom ulicom u centru koja je puna trgovina i kafića, veoma sličnom zagrebačkoj Ilici.

Nakon kratkog razgledavanja vratili smo se u hotel na spavanje. Ujutro nakon doručka obišli smo obalu, gdje su bile vezane brodice koje su davale pravi morski doživljaj. Nakon toga smo produžili prema Operi, koja je vrlo posebna, što po modernom dizajnu, što po činjenici da se ljudi mogu popeti na vrh, na krov, otkud se vidi panorama Osla.

Vratili smo se u hotel na kratki odmor prije ture “Harry Hole” s gospođom Mariom, koja je definitivno među boljim turističkim vodičima koje sam imala prilike upoznati. Vedra i pozitivna, dala nam je mnogo informacija o povijesti Norveške i knjigama Joa Nesbøa.

Tura je bila vremenski kratka, ali vrlo sadržajna. Pokazala nam je nekoliko mjesta ubojstva koja se događaju kroz serijal i usputne stanice u gradu koje su važne za ta ubojstva, Raquelin te Harryjev stan i na kraju restoran Schroder, gdje smo imali prilike sjediti za Harryjevim stolom u kutu. Taman smo završili turu, kad je počela rukometna utakmica Hrvatska-Norveška pa smo je odlučili pogledati. Malo nam je bilo čudno gledat utakmicu u kojoj smo na kraju pobijedili u državi protiv koje smo igrali, ali primijetila sam da su se Norvežani definitivno manje živcirali nego mi.

Potom smo otišli u hotel na spavanje jer nas je sljedeći dan čekao povratak kući. Vratili smo se kako smo i došli, prvo za Frankfurt pa za Zagreb.

Za vrijeme leta sve sam vrijeme razmišljala i imala osjećaj da sam vidjela samo djelić onoga što Oslo nudi. Bez obzira što je mali, definitivno ima poseban šarm. Na žalost, kako se kod nas kaže, sve što je lijepo, kratko traje, ali uopće ne sumnjam da će ova kratka avantura ostati kratka, nego razmišljam o tome da posjetim još koju skandinavsku zemlju i istražim skandinavske pisce, ne samo krimića, nego i ostalih žanrova. Htjela bih zahvaliti Fokusu na putovanju koje ću pamtiti do kraja života.

Hvala vam još jednom za sve!

Napišite komentar!

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>